Ah, približava nam se i to radosno razdoblje…naravno, govorim o razdoblju proslave najboljih filmova protekle godine, ispunjenog kontroverzama i svađama o (ne)zasluženim dobitnicima i gubitnicima. Prestižnih nagrada nikada ne manjka u svijetu Hollywooda, ali samo jedna može biti najvrjednija – Oscar. Ipak, treba priznati da je i ova ceremonija ispunjena vlastitim grijesima. Oscar za najbolji film često je pripao filmovima vrlo upitne kvalitete, a riječ je o trendu koji se posebice ponavlja u posljednjih nekoliko godina. Filmovi poput Spotlight, The Shape of Water, Green Book i Nomadland nisu katastrofalni, ali svojom se kvalitetom nimalo ne ističu nad konkurencijom. Iz tog razloga, sve je teže predvidjeti tko bi mogao biti veliki pobjednik ovogodišnje dodjele, ali na nama je da pokušamo. Slijedi devetnaest filmova koji imaju najveće šanse da na Oscarima ostave poseban dojam.
BELFAST
Novi film prolifičnoga Kennetha Branagha autobiografske je prirode – redatelj se prisjeća svoje turbulentne mladosti u naslovnome gradu, ispunjene nasilnim religijskim konfliktima, u kombinaciji s obiteljskim i ljubavnim tegobama svakodnevnice. Cijela je priča promatrana iz naivne, dječje perspektive, koja je čini blažom i sretnijom nego što je bila u stvarnosti. Na svu sreću, nije prisutna ni pretjerana, lažna sentimentalnost. Belfast bi mogao zaraditi nekoliko nominacija, ali zbog slabe promocije i jednostavnosti same radnje, ima malu mogućnost za osvajanjem velikih nagrada.
C'MON, C'MON
Vratio nam se i Mike Mills, redatelj nekoliko prethodnih Oscarovaca (Beginners, 20th Century Women). Njegov novi film zapravo je road trip avantura u kojoj dolazi do postupnoga povezivanja između ujaka i nećaka. S obzirom da je glavna zvijezda filma Joaquin Phoenix, glumačka nominacija je očekivana. Ipak, teško je procijeniti hoće li se ovaj film istaknuti u ostalim kategorijama, bez obzira na njegovu kvalitetu.
CODA
Riječ je o kvalitetnome indie uratku koji ima određene izglede za poneku nominaciju, ali kao i kod nekih drugih filmova na ovome popisu, nije bio dovoljno izložen javnosti za veće uspjehe.
DON'T LOOK UP
Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Cate Blanchette, Jonah Hill, Mark Rylance, Tyler Perry, Timothee Chalamet, Ron Perlman, Ariana Grande, Kid Cudi…sudeći po kritikama, ova iscprljujuće duga celebrity lista jedini je pozitivan atribut novoga filma Adama McKaya. Kao i u svojem prethodnom filmu, Vice, McKay prenosi iznimno važnu i validnu političku poruku, ali je narušava jeftinim, zamućenim i gotovo arogantnim pripovjedačkim metodama. Čini se da će The Big Short ostati njegov jedini uspješni pokušaj kvalitetne režije izvan žanra komedije. Ipak, postoji mogućnost za nagradama, s obzirom na snažnu promociju filma.
DUNE
Novi film Dennisa Villeneuvea adaptacija je legendarnoga sci-fi romana Franka Herberta. Kao jedan od najvećih blockbustera godine, Dune ima velike šanse za osvajanje Oscara u tehničkim kategorijama. Nominacija za najbolji film manje je vjerojatna, s obzirom da je riječ o uratku napravljenom u službi skorašnjega nastavka, čime su nastali poveći problemi u tempu filma.
THE FRENCH DISPATCH
Svaki film Wesa Andersona veliki je kandidat za najveće nagrade, no ujedno je riječ o najslabijem ostvarenju u njegovoj karijeri. Radnja je obilježena tek prolazno interesantnim likovima, koji ispunjavaju pomalo dosadne, redatelju već poznate, kadrove. Ipak, očekivane su nominacije u područjima glazbe i scenografije.
THE GREEN KNIGHT
Ovogodišnji popularni niche film u režiji je Davida Loweryja, redatelja vrlo dobroga A Ghost Story. Iako njegov uobičajeni stil nije prikladan široj publici, The Green Knight je doživio solidan uspjeh u kinima, što bi ga moglo pogurati do nekoliko nominacija. Šansa za bilo kakvom pobjedom je, doduše, malena.
THE HAND OF GOD
Iako Amerikanci nisu veliki ljubitelji stranih filmova, jedan se ponekad iskrade iz namijenjene kategorije i upadne među najbolje filmove godine. U 2021. postoji više mogućnosti za takav fenomen, a jednu od njih nudi novi film Paola Sorrentina. Kao i u Belfast, riječ je o autobiografskom uratku iz djetinjstva, koji komentira utjecaj Diega Maradone na Italiju prilikom njegovoga dolaska u zemlju. Ipak, u ovom je slučaju sentimentalnost gotovo neprisutna.
KING RICHARD
Will Smith još jednom očajnički pokušava osvojiti glumačkoga Oscara, a ovaj put možda i ima šanse. Njegovi prijašnji Oscar mamci bili su tragično loši filmovi, bez imalo autentičnosti. Iako King Richard nije pretjerano kvalitetan film, priča o mladim sestrama Williams izbjegla je pretjeranu dozu patetičnosti. Glumačka nominacija za Will Smitha gotovo je sigurna, a moguća je i nominacija za najbolji film, iako bi potencijalno osvajanje te nagrade dovelo do samo još jedne u nizu travestija kojima smo svjedočili na Oscarima.
THE LAST DUEL
Iznenađujuće komercijalno neuspješan, ali kritički uspješan film Ridley Scotta mogao bi osvojiti nekoliko nominacija, uključujući one za najbolji film, scenarij i glavnu glumicu (Jodie Comer, koja se i više nego istaknula u odnosu na ostatak glumaca). Ipak, neobično agresivni i neprijateljski pristup promociji Ridley Scotta, tijekom koje je opetovano vrijeđao i novinare i publiku, mogla bi dovesti do neuspjeha filma na nagradnim ceremonijama.
LICORICE PIZZA
Sve što Paul Thomas Anderson dodirne, pretvori se u zlato, s obzirom da je riječ o najboljem redatelju današnjice. Ipak, posljednjih nekoliko filmova u njegovoj režiji bilo je neobjašnjivo imuno na Oscara. Ponovno, očekivane su nominacije u najvećim kategorijama. Ipak, teško je očekivati da će podugačka coming of age drama postići velike uspjehe na ceremoniji koja često uzima u obzir i mišljenje šire publike.
THE LOST DAUGHTER
Maggie Gyllenhaal, koja je široj publici najpoznatija kao ljubavni interes Brucea Waynea u Vitezu Tame, ove godine pruža svoj redateljski debi. Navodno je riječ o vrhunskome ostvarenju koje prati uzbudljivu i uznemirujuću eskapadu majke razdvojene obitelji (Olivia Colman ponovno je kandidat za glumačkoga Oscara). Svakako je moguće da film postigne uspjeh i u ostalim kategorijama, s obzirom da je već nominiran za nekoliko Zlatnih globusa.
PARALLEL MOTHERS
Iznimno je teško zamisliti scenarij u kojemu bi Pedro Almodovar snimio loš film, a njegov novi uradak podupire činjenicu da je redatelj u vrhunskoj formi (njegov je prošli film, Pain and Glory, zaslužio puno više nego što je dobio na Oscarima). Almodovar je osvojio jedan Oscar za najbolji strani film i jedan za najbolji originalni scenarij, a moguće je da njegova kolekcija ove godine dobije novoga člana.
THE POWER OF THE DOG
Legendarna Jane Campion ponovno preuzima redateljsku palicu i nakon dugo vremena predstavlja kvalitetan uradak. Riječ je o sporom i kontemplativnom filmu (što ne iznenađuje, s obzirom na njezina prijašnja izdanja) koji prati arogantnoga i karizmatičnoga rančera (Benedict Cumberbatch) te njegove pokušaje maltretiranja bratove novopečene supruge (Kirsten Dunst). Kada uzmemo u obzir distanciranu prirodu filma i nekoliko manjkavosti u scenariju, shvaćamo da postoji malena šansa da film osvoji nagrade u najvećim kategorijama.
RED ROCKET
Sean Baker postao je pravi specijalist mračno komičnih društvenih drama, koje često pokrivaju taboo teme. Priča o izgubljenosti umirovljene porno-zvijezde zbog svoje teme nije veliki kandidat za Oscara, ali potrebno ga je spomenuti nakon velikog uspjeha njegovog prethodnog filma – The Florida Project.
SPENCER
Biografije su iznimno sklizak teren za bilo kojeg redatelja, ali Pablo Larrain ima već nekoliko uspjeha u ovome žanru. Nakon uspješnih prikaza Pabla Nerude i Jackie Kennedy, tragedija princeze Diane također pokazuje veliki potencijal za nagrade (posebno za Kristen Stewart, koja je trenutno glavni kandidat za glumačkoga Oscara).
TICK, TICK…BOOM!
Dobro odrađeni mjuzikli uvijek su veliki kandidati za sve kategorije Oscara, a redateljski prvijenac Lina-Manuela Mirande nije nikakva iznimka. Iako film iz dramske perspektive sadrži određene manjkavosti, ispunjen je neosporivo vrhunski odrađenim glazbenim brojevima. Andrew Garfield ističe se još jednom odličnom izvedbom, čime dodatno uzdiže kvalitetu filma.
THE TRAGEDY OF MACBETH
Prava je tragedija činjenica da braća Coen više ne rade zajedno, ali to očito ne zaustavlja Joela u kreaciji vrhunskih filmova. Režija i scenarij uvijek su izgledne nagrade za bilo kojega od dvojice braće, ali Denzel Washington i Frances McDormand također imaju velike izglede za nominaciju na ovogodišnjoj ceremoniji.
WEST SIDE STORY
Steven Spielberg već godinama nije u najboljoj redateljskoj formi. Njegova odluka da napravi remake filmskoga klasika zato nije bila dočekana s previše optimizma. Ipak, čini se da je riječ o njegovom najboljem filmu u posljednjih petnaest godina, a na osobnoj noti – iznimno se radujem njegovome povratku u formu. Postoji velika mogućnost da će ovaj remake igrati veliku ulogu na ovogodišnjoj ceremoniji.
Za razliku od manjkave prošle godine, ova je ispunjena odličnim filmovima. Očekuje nas neizvjesna ceremonija, bez pretjeranih dominacija malog broja filmova, što je uvijek dobro za kvalitetu cijeloga prijenosa. Teško je očekivati da će ove godine biti velikih nepravda, ali postoji mogućnost da, kao i prošlih godina, dobijemo velikoga pobjednika koji će brzo pasti u zaborav. Ipak, zato postoji ta neopisiva magija i iščekivanje Oscara – nikada ne znamo želimo li otkriti pobjednike i gubitnike.
Comments